Responsive Banner design

selamat datang

Bantu like bos...

Arsip Blog

Home » » APA YANG TERJADI PADA AKUN FACEBOOK KITA,SELEPAS KITA MATI

APA YANG TERJADI PADA AKUN FACEBOOK KITA,SELEPAS KITA MATI

Satu peringatan sebenarnya untuk semua Muslimah, mari kita renungkan bersama dan fikirkan bersama. Jika suatu hari nanti kita mati akun facebook ini, hanya kita yang tau password hanya kita yang boleh acces. Dan selepas kita mati Apa yang terjadi pada akun fb kita ?

Mungkin ada yang akan mengucapkan takziah
mungkin ada yang menjenguk sebagai obat rindu. Tetapi... Sadarkah gambar-gambar/foto-foto kita akan terus membuat kita tersiksa didalam kubur. Gambar-gambar/foto-foto yang tidak ditutupi aurat dengan sempurna.

Bagaimana nanti? Para lelaki terus menerus melihat dalam waktu yang sama karena siapapun boleh Ngetag- pada gambar-gambar/foto-foto kita itu. Walaupun sudah bertahun-tahun kita mati gambar itu terus ada, saham dosa terus meningkat.

Bagaimana? Pernah berfikir tidak? Kerudung singkat yang dipakai itu akankah menyelamatkan kita dalam kubur nanti? Legging dan jeans ketat, bisa menyelamatkan kita? Baju yang membalut auratmu bagaimana? Mungkin kini kita masih merasa tak sabar berbagi cerita gambar-gambar/foto-foto yang cantik, Tempat-tempat yang kita sudah lewati dimuka Bumi-Nya. Tapi diakhirat nanti semua itu tidak akan membawa arti semuanya hanya tinggal kenangan bagi yang masih hidup.

Didalam kubur semua itu tidaklah menyelamatkan
kita. Mari kita renungkan auratmu ditutupi kain
kafan, peliharalah dirimu sebelum dikafankan.
Jagalah kehormatan diri sebagai muslimah.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

blogger. Powered by Blogger.

comment