Responsive Banner design

selamat datang

Bantu like bos...

Arsip Blog

Home » » MUTIARA KATA

MUTIARA KATA

"Berusahalah dengan ikhlas tanpa memikirkan balasan semata-mata, kerana semakin tinggi keikhlasan di dalam diri, semakin tinggilah balasan baik yang akan diperolehi dalam keadaan sedar atau tidak"

"Orang yang terlalu cepat berputus asa adalah orang yang putus harapan seumpama dia telah menyediakan dirinya untuk mati sebelum mati"

"Kesusahan tidak semuanya seksaan dan yang paling pahit itu bukan semuanya racun. Tetapi adakalanya lebih berguna daripada kesenangan yang terus-menerus"
"Benarlah usaha itu tangga kejayaan. Tetapi jika tiada kesungguhan dan niat bukan kerana Allah, samalah seperti anda menggunakan tangga untuk turun ke bawah"

"Orang yang cemerlang melihat setiap halangan sebagai peluang untuk mengasah potensi, manakala orang yang tidak cemerlang menganggap setiap halangan sebagai alasan yang menyebabkan kemundurannya"

"Tidak semua yang kita ingin mampu kita perolehi sebagaimana tidak semua yang kita perolehi adalah yang kita inginkan"

"Kejayaan adalah tangga yang tidak dapat anda panjat dengan tangan di dalam poket"

"Orang yang selalu bersedih akan sukar mencapai apa yang dicita-citakan"
"Manusia yang berjaya akan memperolehi keuntungan daripada kesilapannya, dan mencuba lagi dengan cara yang lain"

"Kegagalan bermakna bahawa anda belum berjaya lagi"

"Ingatlah bahawa anda boleh gagal dalam apa sahaja dalam hidup asalkan tidak menjadi seorang yang gagal"

"Kegagalan bukan bermakna anda tidak mencapai apa-apa.Ia bermakna anda telah mempelajari sesuatu"

"Wang bukanlah segala-galanya, namun ia pasti menjadi penghubung dengan anak-anak anda"

"Ramai orang yang masih bergantung kepada kerja-kerja yang bergaji rendah kerana mereka takut gagal jika mencuba kerja lain" Sebuah tindakan nyata jauh lebih unggul daripada ratusan teori
"Nafsu mengatakan wanita cantik atas dasar rupanya, akal mengatakan wanita cantik atas dasar ilmu dan kepandaiannya, dan hati mengatakan wanita cantik atas dasar akhlaknya"

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah"

"Perkara yang paling manis dalam dunia ini ialah pujian seorang kekasih daripada perasaan cintanya. Ia lebih manis daripada madu yang paling enak di dunia ini"
Kesehatan adalah hadiah yang paling berharga. Dapat merasa puas dengan apa adanya, adalah kekayaan terbesar. Hati yang berwelas asih adalah budi pekerti yang paling mulia.
Dengan semangat dan kemauan untuk belajar tentang segala hal, adalah sebuah langkah awal menuju masa depan yang makmur sejahtera.
Dapat bertahan hidup sehari, adalah suatu keberuntungan yang patut disyukuri. Pada saat kita meratap karena tidak mempunyai sepatu, diluar sana masih ada orang yang bahkan tidak mempunyai kaki.
Pelajaran yang didapat dari suatu keberhasilan adalah sedikit sekali, namun pelajaran yang diperoleh dari suatu kegagalan tak ternilai banyaknya.
Kelemahan terbesar yang dimiliki setiap orang adalah merasa bahwa hanya dirinyalah yang paling pintar.
Kehilangan emas, hanya suatu kerugian yang kecil. Kehilangan sahabat, adalah suatu kehilangan yang besar. Kehilangan kepercayaan, adalah kehilangan segala-galanya.
Setitik air mampu menembus lempengan batu. Seutas benang sutra mampu membelah kayu. Sukses bukan begitu saja terjatuh dari langit biru, namun harus memanjat tebing dengan perjuangan seru.
Matahari yang telah terbenam, esok masih bisa terbit lagi. Burung yang telah terbang jauh, masih bisa terbang kembali. Waktu yang telah berlalu, tidak akan pernah bisa kembali.
Kepercayaan adalah modal yang tidak pernah habis. Kejujuran adalah papan nama yang tidak pernah dapat diturunkan.
Tidaklah sulit bagi seseorang untuk berbuat kebaikan, yang sulit adalah melakukan kebaikan seumur hidupnya.
Pekerjaan yang dapat dilakukan hari ini, jangan menunggu atau menundanya hingga esok. Pekerjaan yang dapat dilakukan sendiri, jangan berharap kepada orang lain.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

blogger. Powered by Blogger.

comment